Obchodné podmienky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY

SPOLOČNOSTI TRENČIANSKE MINERÁLNE VODY, A.S.


ČASŤ A. VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY PRE OSOBY, KTORÉ SÚ SPOTREBITEĽOM
(ďalej len „VOP“)

A.I.    PREAMBULA
Tieto VOP upravujú právne vzťahy medzi predávajúcim ako obchodníkom a kupujúcim – fyzickou osobou spotrebiteľom - pri predaji a dodaní tovaru na diaľku (prostredníctvom internetového obchodu prevádzkovaného predávajúcim na internetovej stránke eshop.miticka.sk), prostredníctvom kúpnej zmluvy alebo inej obdobnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorej (zmluvy) neoddeliteľnou súčasťou sú tieto VOP. Tieto VOP sú k dispozícii na internetovej stránke predávajúceho eshop.miticka.sk, a je tak umožnená ich archivácia a reprodukcia kupujúcim.

Tieto VOP sa nevzťahujú na prípady, kedy osoba koná pri objednávaní tovaru v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci výkonu svojho povolania. Predávajúci má právo odmietnuť akúkoľvek objednávku, ktorá nie je v súlade s týmito VOP.

A.II.   VÝKLAD POJMOV A VŠEOBECNÉ PRAVIDLÁ
V týchto VOP majú nasledovné pojmy tento význam, bez ohľadu na to či sú uvedené veľkým alebo malým začiatočným písmenom:
Zmluva je pre účely týchto VOP spotrebiteľská kúpna zmluva uzatvorená podľa podmienok týchto VOP prostredníctvom Internetového obchodu medzi predávajúcim a kupujúcim pri predaji a dodaní tovarov predávajúceho kupujúcemu.
Predávajúcim je spoločnosť Trenčianske minerálne vody, a.s., so sídlom: 323, 913 22 Trenčianske Mitice; IČO 35867159, zapísaná v Obchodnom registri  Okresného súdu Trenčín, Oddiel: Sa, vložka č.: 10845/R; Bankové spojenie: Slovenská sporiteľňa a.s, IBAN: SK8409000000000633808325.
Kupujúci pre účely týchto VOP je fyzická osoba (spotrebiteľ), ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou (kúpnou zmluvou), z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
Internetový obchod je elektronický obchod predávajúceho dostupný na internetovej doméne eshop.miticka.sk, ktorého prevádzkovateľom je predávajúci.
Objednávka má význam uvedený v bode 3.4 týchto VOP.
Tovar je potravinársky tovar predávajúceho z kategórie pivo, nealkoholické nápoje podľa aktuálnej ponuky predávajúceho zverejnenej na internetovom obchode.

Právne vzťahy predávajúceho a kupujúceho výslovne neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení (ďalej len „Občiansky zákonník“) a zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa (ďalej len „Zákon“), ako aj súvisiacimi právnymi predpismi.

Kupujúci odoslaním objednávky v zmysle týchto VOP potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito VOP, ktorých neoddeliteľnú súčasť tvorí Reklamačný poriadok a Podmienky ochrany osobných údajov, a že s nimi súhlasí, a to v znení platnom a účinnom v momente odoslania objednávky.

A.III.  KÚPNA ZMLUVA
3.1 Kupujúci si môže objednať tovar ponúkaný predávajúcim prostredníctvom internetového obchodu.
3.2 Pre úspešné vytvorenie elektronickej objednávky sa nevyžaduje registrácia ani založenie zákazníckeho účtu kupujúceho.
3.3 Akékoľvek ponuky tovaru v internetovom obchode sú nezáväzné a predávajúci nie je povinný uzatvoriť Zmluvu v súvislosti s ponúkaným tovarom.
3.4 Kupujúci vykoná objednávku výberom tovaru, ktorý chce kúpiť (určeného čo do množstva a druhu), kliknutím na príslušné tlačidlo „Pridať do košíka“ a následným riadnym vyplnením elektronického objednávkového formulára na webovom rozhraní internetového obchodu, ktorý (elektronický formulár) elektronicky odošle predávajúcemu. V prípade nedostupnosti požadovaného tovaru na sklade nebude kupujúcemu umožnené vložiť tovar do košíka. Objednávku odošle kupujúci predávajúcemu zaškrtnutím príslušného políčka pre súhlas s týmto VOP a kliknutím na príslušné tlačidlo „Objednať s povinnosťou platby“, čím vysloví súhlas s týmito VOP. Kupujúci berie na vedomie, že minimálna cena tovaru na jednu objednávku môže byť najmenej 100,- EUR vrátane DPH.
Kupujúci v objednávke zvolí, či si objednáva tovar ako spotrebiteľ alebo osoba, ktorá nie je spotrebiteľom.
3.5 Pri vyplnení elektronického formulára je kupujúci povinný uviesť nasledovné údaje:
a)  meno a priezvisko,
b)  adresu pobytu v Slovenskej republike,
c)  doručovaciu adresu (ak je iná ako adresa pobytu), a
d)  emailovú adresu.
3.6 Predávajúci nie je povinný preverovať správnosť údajov zadaných kupujúcim v elektronickom formulári.
3.7 Po odoslaní elektronickej objednávky kupujúcim predávajúci doručí kupujúcemu na e-mailovú adresu, ktorú kupujúci zadal pri objednávke, potvrdenie objednávky, ktoré zároveň predstavuje akceptovanie návrhu kupujúceho na uzatvorenie Zmluvy, zrealizované prostredníctvom elektronického objednávkového formulára na webovom rozhraní internetového obchodu.
3.8 Zmluva vzniká odoslaním objednávky kupujúcim a potvrdením objednávky predávajúcim. Zmluvou sa predávajúci zaväzuje, že kupujúcemu odovzdá tovar, ktorý je predmetom kúpy, a umožní mu nadobudnúť vlastnícke právo k nemu, a kupujúci sa zaväzuje, že tovar prevezme a zaplatí predávajúcemu cenu.
3.9 Potvrdenie objednávky obsahuje údaje:
a)  názve a špecifikácii tovaru, ktorého predaj je predmetom Zmluvy;
b)  o konečnej cene tovaru,
c)  o mieste, kde má byť tovar dodaný;
d)  prípadne iné údaje.
3.10    Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci nie je povinný uzatvoriť Zmluvu, a to z akéhokoľvek dôvodu, ktorý nie je povinný kupujúcemu uviesť. V takomto prípade predávajúci doručí bezodkladne kupujúcemu na e-mailovú adresu, ktorú kupujúci zadal pri objednávke, informáciu o tom, že neakceptuje objednávku kupujúceho. V prípade, ak kupujúci už uhradil cenu za ním objednaný tovar, bude mu táto vrátená bez odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia správy o neakceptovaní objednávky, a to rovnakým spôsobom, ako sa uskutočnila úhrada ceny.
3.11    Platnú a účinnú Zmluvu (vrátane dohodnutej ceny) možno meniť alebo rušiť len na základe dohody strán alebo na základe zákonných dôvodov.
3.12    Kupujúci má možnosť pred vlastným odoslaním objednávky túto skontrolovať a prípadne opraviť. V prípade, ak kupujúci dodatočne zistí nezrovnalosti medzi odoslanou objednávkou a potvrdením zaslaným predávajúcim, môže o tom upovedomiť predávajúceho prostredníctvom kontaktovania zákazníckeho servisu na emailovej adrese eshop@miticka.eu. Uzavretá Zmluva je predávajúcim archivovaná po dobu najmenej desiatich rokov od jej uzavretia, najdlhšie však na dobu podľa príslušných právnych predpisov, za účelom jej úspešného splnenia a nie je prístupná tretím nezúčastneným stranám. Informácie o jednotlivých technických krokoch vedúcich k uzatvoreniu Zmluvy sú zrejmé z týchto VOP, kde je tento proces zrozumiteľne popísaný.
3.13    Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzavretím Zmluvy, hradí kupujúci sám.

A.IV.   DODANIE TOVARU
4.1 Predávajúci odovzdá kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, akosti a prevedení.
4.2 Tovar, ktorý je predmetom Zmluvy, bude dodaný v lehote podľa dostupnosti tovaru a prevádzkových možností predávajúceho, prostredníctvom kuriéra a spravidla do 2 pracovných dní, najneskôr ale do 30 dní odo dňa uzatvorenia Zmluvy. V prípade voľby osobného odberu bude tovar dodaný formou osobného vyzdvihnutia kupujúcim v sklade predávajúceho na adrese: Trenčianske minerálne vody, a.s., Závod plnenia minerálnej vody, 913 22 Trenčianske Mitice 323 v lehote, ktorú kupujúcemu predávajúci oznámi, najviac však v lehote 5 pracovných dní.
4.3 V prípade zásahu vyššej moci či výpadku informačného systému nenesie predávajúci zodpovednosť za oneskorené dodanie tovaru.
4.4 Predávajúci si splní svoju povinnosť dodať tovar kupujúcemu, v závislosti na voľbe dodania, tým, že ho dodá prostredníctvom kuriéra na zvolenú adresu dodania alebo ho odovzdá kupujúcemu v sklade predávajúceho na adrese uvedenej vyššie.
4.5 Kupujúci je povinný dôkladne skontrolovať tovar, ako aj jeho obal, pri jeho prevzatí a potvrdiť jeho prevzatie. V prípade, že kupujúci zistí, že tovar alebo obal tovaru je mechanicky poškodený, je povinný túto skutočnosť oznámiť prepravcovi, resp. osobe poverenej predávajúcim na doručenie tovaru a za jeho prítomnosti skontrolovať stav tovaru. V prípade zistenia poškodenia tovaru pri jeho prevzatí kupujúcim je ten povinný ihneď pri prevzatí tovaru vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru (škodový zápis), ktorého správnosť potvrdí osoba zodpovedná za výdaj tovaru, resp. Iná osoba poverená predávajúcim.
4.6 Ak nie je dohodnuté, ako má byť vec zabalená, predávajúci vec zabalí podľa zvyklostí; ak nie sú zvyklosti, potom spôsobom potrebným pre uchovanie veci a jej ochranu. Rovnakým spôsobom zaobstará predávajúci vec pre prepravu.
4.7 Pred prvým použitím je kupujúci povinný preštudovať si podmienky na obale tovaru a nimi sa riadiť.
4.8 Prevzatím tovaru kupujúcim v mieste dodania nastáva prechod vlastníckeho práva a nebezpečenstva škody na tovare na kupujúceho.

A.V.    CENA
5.1 Cena uvedená pri ponúkaných tovaroch na stránke eshop.miticka.sk je uvedená vrátene dane z pridanej hodnoty, ako aj vrátane iných daní a poplatkov a vrátane súvisiacich nákladov s výnimkou nákladov súvisiacich s dopravou a so spôsobom jej úhrady, nakoľko tieto sa nedajú určiť vopred a závisia od voľby kupujúceho. Konečná cena bude závisieť od spôsobu dopravy a spôsobu platby, ktorú si zvolí kupujúci pri objednávke tovaru. Konečná cena bude kupujúcemu vyobrazená v sumarizácií jeho objednávky pred okamihom odoslania objednávky a zároveň bude uvedená v potvrdení o prijatí objednávky a v potvrdení o akceptácii objednávky.
5.2 Cena zohľadňuje skutočnosti platné v dobe objednania. Predávajúci je oprávnený zmeniť ceny v ponuke podľa svojho uváženia.
5.3 Daňový doklad (elektronický / fyzický pokladničný doklad, resp. faktúra, a v závislosti od hodnoty Objednávky a platných právnych predpisov) sa zašle kupujúcemu elektronicky na e-mail pri zaplatení, resp. pri prevzatí tovaru, s výnimkou osobného odberu, keď sa daňový doklady odovzdá fyzicky kupujúcemu. Daňový doklad zároveň slúži ako dodací list.
5.4 Mimoriadne požiadavky kupujúceho alebo mimoriadne objednávky kupujúceho nie sú v ponukových cenách predávajúceho obsiahnuté a musia byť uhradené zvlášť na základe skutočných nákladov.
5.5 Akciové ceny platia do vypredania zásob pri uvedení počtu kusov akciového tovaru alebo po dobu časovo určenú.

A.VI.   PLATOBNÉ PODMIENKY
6.1 Predávajúci akceptuje nasledujúci spôsob platby:
•   platba v hotovosti pri prebraní tovaru kupujúcim – dobierka, alebo
•   platba kartou bezhotovostne prostredníctvom príslušnej platformy,
6.2 Predávajúci si vyhradzuje právo ponúknuť kupujúcemu len vybrané spôsoby platby podľa vlastného uváženia a spôsoby platby kedykoľvek zmeniť.
6.3 Fakturačné údaje kupujúceho nie je možné meniť spätne po odoslaní objednávky.

A.VII.  ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
Odstúpenie od zmluvy kupujúcim

7.1 V zmysle ustanovenia § 20 ods. 1 Zákona má kupujúci právo od Zmluvy odstúpiť bez uvedenia dôvodu, a to do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim, pričom je nevyhnutné, aby bol v uvedenej lehote odoslané jednoznačné formulované odstúpenie od Zmluvy alebo odoslaný formulár o odstúpení od zmluvy predávajúcemu.
7.2 Poučenie o uplatnení práva spotrebiteľa na odstúpenie od kúpnej zmluvy spolu s formulárom o odstúpení od Zmluvy bude kupujúcemu zaslané v potvrdení objednávky a sú taktiež dostupné stránke https://eshop.miticka.sk/clanky/odstupenie-od-zmluvy/.
7.3 V prípade odstúpenia od Zmluvy zasielaného poštou, kupujúci zašle odstúpenie od Zmluvy a tovar na adresu: Trenčianske minerálne vody, a.s., Závod plnenia minerálnej vody, 323, 913 22 Trenčianske Mitice.
7.4 V prípade odstúpenia od Zmluvy zasielaného elektronicky e-mailom, kupujúci zašle odstúpenie od Zmluvy na e-mailovú adresu: eshop@miticka.eu a tovar na adresu: Trenčianske minerálne vody, a.s., Závod plnenia minerálnej vody, 323, 913 22 Trenčianske Mitice.
7.5 Ak kupujúci odstúpi od Zmluvy, zrušuje sa Zmluva od počiatku.
7.6 Tovar je kupujúci povinný vrátiť najneskôr do 14 dní od dňa odstúpenia od Zmluvy úplný, neotvorený a nepoškodený, pokiaľ možno vrátane originálneho obalu, v stave a hodnote, v akom tovar prevzal.
7.7 V prípade, že kupujúci odstúpi od Zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorého hodnota je znížená v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru, má predávajúci voči kupujúcemu nárok na náhradu škody vo výške hodnoty opravy tovaru a uvedenia tovaru do pôvodného stavu, resp. predávajúci má právo požadovať od kupujúceho preplatenie zníženia hodnoty tovaru a kupujúci je o tejto skutočnosti upovedomený.
7.8 Pokiaľ sa jedná o spotrebný tovar, potom je možné od zmluvy odstúpiť iba pokiaľ kupujúci dodá tovar nepoškodený a nepoužitý v neporušenom originálnom balení.
7.9 Ak kupujúci odstúpi od Zmluvy, vráti mu predávajúci bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od doručenia oznámenia o odstúpení od Zmluvy a vrátenia tovaru všetky peňažné prostriedky, vrátane nákladov na dodanie, ktoré predávajúci prijal od kupujúceho na základe alebo v súvislosti so Zmluvou a v súvislosti s tovarom, vo vzťahu ku ktorému kupujúci odstúpil od Zmluvy. Vrátenie peňažných prostriedkov sa uskutoční rovnakým spôsobom, ako sa uskutočnila úhrada ceny, za predpokladu, že kupujúci nepožiada o iný spôsob vrátenia peňažných prostriedkov a predávajúci s uvedeným spôsobom vrátenia peňažných prostriedkov bude súhlasiť. Predávajúci nie je ale povinný vrátiť peňažné prostriedky kupujúcemu skôr, ako kupujúci vráti tovar predávajúcemu alebo hodnoverným spôsobom preukáže, že tovar riadne odoslal predávajúcemu. Predávajúci nie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci výslovne zvolil iný spôsob doručenia tovaru kupujúcemu, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia tovaru ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.
7.10    Ak sa rozhodne kupujúci pre odstúpenie od Zmluvy v uvedenej lehote, odporúča sa pre urýchlenie vybavenia odstúpenia tovar doručiť na adresu predávajúceho spolu s priloženým sprievodným listom s prípadným dôvodom odstúpenia od kúpnej zmluvy (uvedenie dôvodu nie je podmienkou), s číslom nákupného dokladu a uvedeným číslom bankového účtu.
7.11    Náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu znáša kupujúci. Pri odstúpení od zmluvy kupujúci znáša priame náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty. Priame náklady spojené s vrátením tovaru nemožno primerane vypočítať vopred. Podľa dostupných informácií je predpokladaný odhad týchto nákladov v závislosti od veľkosti, hmotnosti tovaru, vzdialenosti odkiaľ sa uskutočňuje vrátenie tovaru a od cien, za ktoré kupujúcim vybraný prepravca poskytuje svoje služby vo výške od 2,- EUR do 150,- EUR.
7.12    V prípade, ak kupujúci nesplní niektorú zo svojich vyššie uvedených povinností podľa VOP, odstúpenie od zmluvy nie je platné a účinné a predávajúci nie je povinný vrátiť všetky preukázateľné platby podľa Zmluvy a týchto VOP kupujúcemu a zároveň má nárok na úhradu nákladov spojených s odoslaním tovaru naspäť kupujúcemu.
7.13    Kupujúci nie je v zmysle § 19 ods. 1 Zákona oprávnený odstúpiť od Zmluvy, okrem iných dôvodov aj v prípade, ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený.

Odstúpenie od zmluvy predávajúcim
7.14    Predávajúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy z dôvodu, že došlo k takým závažným zmenám, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich zo zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito VOP. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú cenu za tovar dohodnutý v zmluve v lehote do 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy, a to rovnakým spôsobom ako sa uskutočnila úhrada kúpnej ceny.

A.VIII. ZÁRUČNÉ PODMIENKY A REKLAMAČNÝ PORIADOK
8.1 Záručné podmienky na tovar sa riadia Reklamačným poriadkom predávajúceho a platnými právnymi predpismi SR. Ako záručný list slúži daňový doklad. Aktuálny Reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou týchto VOP.

8.2 Reklamačný poriadok predávajúceho

8.2.1.  Reklamačný poriadok upravuje práva kupujúceho zo zodpovednosti za vady tovaru zakúpeného prostredníctvom internetového obchodu.
8.2.2.  Právo na reklamáciu. Kupujúci má právo zakúpený tovar, na ktorom sa vyskytuje vada, reklamovať, a to v rámci zákonnej záručnej doby stanovenej v Občianskom zákonníku, resp. vyplývajúcej z povahy tovaru (potravinársky tovar má uvedenú minimálnu trvanlivosť), ak nie je na tovar poskytovaná dlhšia záručná doba. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí kupujúcim, t.j. tovar musí mať požadovanú, resp. právnymi predpismi stanovenú akosť, množstvo, mieru a hmotnosť a musí byť bez vád, t.j. musí zodpovedať záväzným technickým normám. Pri potravinách musí byť vyznačený dátum spotreby alebo dátum minimálnej trvanlivosti. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá predávajúci za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia kúpna cena.
8.2.3.  Lehoty na uplatnenie reklamácie. Pri potravinárskych výrobkoch podliehajúcich rýchlej skaze musia byť vady uplatnené bez zbytočného odkladu, najneskôr v deň nasledujúci po kúpe; inak práva zaniknú. Pri ostatných potravinárskych výrobkoch musia byť vady reklamované v záručnej dobe uvedenej na obale (pri lehote trvanlivosti). Pri ostatnom spotrebnom tovare sa aplikuje záručná doba v súlade s ustanovením Občianskeho zákonníka. Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď kupujúci po skončení opravy bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Predávajúci vydá kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania. Ak dôjde k výmene, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia novej veci. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka.
8.2.4.  Miesto uplatnenia reklamácie.  Reklamácia sa uplatňuje u predávajúceho na adrese: Trenčianske minerálne vody, a.s.; Závod plnenia minerálnej vody; 913 22 Trenčianske Mitice 323.
8.2.5.  Uplatnenie reklamácie. Pri uplatnení reklamácie kupujúci predloží okrem reklamovaného výrobku tiež čitateľný a nespochybniteľný daňový doklad (a ak bol zákazníkovi pri kúpe výrobku vystavený záručný list, predloží tiež tento záručný list). Reklamovaný výrobok je nevyhnutné predkladať v čistom a hygienicky bezchybnom stave. O prijatí reklamácie a spôsobe jej vybavenia vystaví predávajúci kupujúcemu písomný doklad. Predávajúci je povinný vydať o vybavení reklamácie písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
8.2.6.  Vybavenie reklamácie. Za vybavenie reklamácie sa považuje ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného tovaru, výmenou tovaru, vrátením kúpnej ceny tovaru, vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru alebo jej odôvodnené zamietnutie. Ak kupujúci uplatní reklamáciu, poverený zamestnanec alebo iná určená osoba je povinná poučiť spotrebiteľa o jeho právach podľa všeobecného predpisu. Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré z týchto práv kupujúci uplatňuje, je predávajúci, resp. poverený zamestnanec povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie. Ak je to možné, rozhodne sa o reklamácii ihneď. V zložitejších prípadoch sa rozhodne najneskôr do troch pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru, vybaví sa reklamácia najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia. V prípade oprávnenej reklamácie (či už sa jedná o odstrániteľné vady alebo neodstrániteľné vady) platí, že predávajúci vymení reklamovaný tovar za nový, pokiaľ sa nejedná o neodstrániteľnú vadu a kupujúci zároveň nežiada vrátenie peňazí.

Ak vec predávaná za nižšiu cenu alebo použitá vec má vadu, za ktorú predávajúci zodpovedá, má kupujúci namiesto práva na výmenu veci právo na primeranú zľavu. Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia. Predávajúci poskytne kupujúcemu kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie a to v lehote v zmysle zákona o ochrane spotrebiteľa. Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietne, je predávajúci povinný v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže kupujúci zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie.
8.2.7.  Alternatívne riešenie sporov. Pokiaľ kupujúci nie je spokojný so spôsobom vybavenia reklamácie, alebo sa domnieva, že zo strany predávajúceho došlo k porušeniu jeho práv, môže požiadať predávajúceho o nápravu. Ak predávajúci odpovie na žiadosť zákazníka zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, môže sa kupujúci v tejto záležitosti obrátiť s návrhom na alternatívne riešenie sporov na príslušný subjekt, ktorým je Slovenská obchodná inšpekcia alebo právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky. Bližšie informácie nájdete na:
https://www.economy.gov.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov. http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi.

A.IX.   SPRACOVANIE OSOBNÝCH ÚDAJOV
9.1 Za účelom realizácie Zmluvy bude predávajúci spracúvať nevyhnutne potrebné osobné údaje kupujúceho v súlade s vnútroštátnymi právnymi predpismi o ochrane osobných údajov, najmä v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov a NARIADENÍM EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (GDPR), a to v rozsahu, spôsobom a za účelom uvedeným v Podmienkach ochrany osobných údajov, ktoré je neoddeliteľnou súčasťou týchto VOP, a ktoré je dostupné tu.

A.X.    ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
10.1    Zmluvné strany za zaväzujú robiť svoje vyhlásenia týkajúce sa výkonu svojich práv a plnenia svojich povinností na základe Zmluvy vždy písomne a poslať takéto vyhlásenia druhej zmluvnej strane e-mailom alebo doporučeným listom s doručenkou. Všetky e-maily zaslané zmluvnými stranami navzájom – u ktorých je potvrdené prevzatie – sa považujú za doručené v deň prijatia. Písomnosť sa považuje za doručenú v deň, keď ju zmluvná strana ako jej adresát pri osobnom doručovaní druhou zmluvnou stranou ako odosielateľom prevzala a túto skutočnosť vlastnoručným podpisom potvrdila na kópii doručovanej písomnosti alebo na osemnásty (18.) deň odo dňa, keď bola písomnosť podaná aspoň na doporučenú poštovú prepravu pri doručovaní prostredníctvom aspoň doporučenej listovej zásielky a to bez ohľadu na úspešnosť doručenia takejto písomnosti, ibaže neúspešnosť doručenia žiadnym spôsobom nespôsobil adresát. Bez ohľadu na vyššie uvedené sa písomnosť považuje za doručenú v deň, keď ju zmluvná strana, ktorá je jej adresátom, odmietla prevziať alebo odmietla potvrdiť prevzatie písomnosti napriek tomu, že písomnosť prevzala.
10.2    Kupujúci je povinný písomne oznámiť predávajúcemu akúkoľvek zmenu svojich údajov (najmä zmenu v jeho mene a priezvisku/názve spoločnosti, trvalého bydliska/sídla a čísla bankového účtu), najneskôr v deň, keď táto zmena nadobudne účinnosť. Kupujúci sa zaväzuje bezodkladne písomne informovať predávajúceho, ak nastali také okolnosti, ktoré môžu ohroziť realizáciu Zmluvy alebo uspokojenie pohľadávok predávajúceho. Kupujúci zodpovedá za všetky straty a škody vyplývajúce z nedodržania alebo omeškania pri splnení si tejto povinnosti.
10.3    Ak ktorékoľvek ustanovenie týchto VOP je alebo sa kedykoľvek stane neplatným alebo nevykonateľným v akomkoľvek ohľade, platnosť a vykonateľnosť zostávajúcich ustanovení týchto VOP tým nebude dotknutá ani narušená. Zmluvné strany sa týmto zaväzujú rokovať o nahradení akéhokoľvek neplatného alebo nevykonateľného ustanovenia novým ustanovením, pričom tieto nové ustanovenia sa budú čo najviac blížiť významu tých neplatných alebo nevykonateľných ustanovení, ktoré sa nimi nahrádzajú. Uvedeným nie je dotknuté právo predávajúceho na zmenu týchto VOP postupom podľa tohto článku.
10.4    Predávajúci je oprávnený postúpiť alebo previesť práva a povinnosti z tejto Zmluvy v celosti alebo sčasti na tretiu osobu s tým, že je povinný túto skutočnosť písomne vopred oznámiť kupujúcemu. Uzatvorením Zmluvy dáva kupujúci svoj súhlas s takýmto postúpením alebo prevodom.
10.5    Kupujúci nie je oprávnený postúpiť alebo previesť práva a povinnosti z tejto Zmluvy v celosti alebo sčasti na tretiu osobu bez predchádzajúceho písomného súhlasu predávajúceho.
10.6    Kupujúci má právo na mimosúdne riešenie sporov zo Zmluvy a môže sa v tejto záležitosti obrátiť s návrhom na alternatívne riešenie sporov na príslušný subjekt, ktorým je Slovenská obchodná inšpekcia alebo právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky. Bližšie informácie nájdete:
https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1 a http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi.
10.7    Zmluvné strany sa dohodli, že všetky spory vyplývajúce zo Zmluvy alebo v súvislosti s ňou, ktoré medzi nimi vzniknú, budú prednostne riešené vzájomnou dohodou (mimosúdne urovnanie). V prípade, že medzi Zmluvnými stranami nedôjde k dohode, budú spory s konečnou platnosťou rozhodnuté vecne a miestne príslušným všeobecným súdom Slovenskej republiky.
10.8    Zmluvu je možné meniť a dopĺňať len na základe písomnej dohody oboch zmluvných strán.
10.9    Osobitné podmienky dohodnuté medzi zmluvnými stranami uvedené v Zmluve majú prednosť pred ustanoveniami týchto VOP.
10.10   Predávajúci je oprávnený kedykoľvek jednostranne zmeniť/doplniť tieto VOP. Nové aktualizované znenie VOP nahrádza predchádzajúce znenie a nadobudne platnosť/účinky dňom ich zverejnenia na webovej stránke eshop.miticka.sk.
10.11   Predávajúci poskytuje nasledujúce dôležité informácie pre kupujúceho:
Kontaktná adresa: Trenčianske minerálne vody, a.s, so sídlom 323, 913 22 Trenčianske Mitice
Zákaznícka linka: e-mail: eshop@miticka.eu
Orgán dohľadu: orgány štátnej správy na úseku verejného zdravotníctva a štátna veterinárna a potravinová správa nad ponukou a predajom potravín, Slovenská obchodná inšpekcia nad ponukou a predajom výrobkov a poskytovaním služieb.
Kontakty sú dostupné na: https://www.svps.sk/zakladne_info/kontakty.asp; https://www.soi.sk/sk/Kontakt.soi.


ČASŤ B. VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY PRE OSOBY, KTORÉ NIE SÚ SPOTREBITEĽOM
(ďalej len „VOP B“)

B.I.    PREAMBULA
Tieto VOP B upravujú právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý nie je spotrebiteľom pri predaji a dodaní tovaru na diaľku - prostredníctvom internetového obchodu prevádzkovaného predávajúcim na internetovej stránke eshop.miticka.sk, prostredníctvom kúpnej zmluvy alebo inej obdobnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorej (zmluvy) neoddeliteľnou súčasťou sú tieto VOP B. Tieto VOP B sú k dispozícii na internetovej stránke predávajúceho eshop.miticka.sk, a je tak umožnená ich archivácia a reprodukcia kupujúcim.

Tieto VOP B sa nevzťahujú na prípady, kedy osoba koná pri objednávaní tovaru ako spotrebiteľ. Predávajúci má právo odmietnuť akúkoľvek objednávku, ktorá nie je v súlade s týmito VOP B.

B.II.   VÝKLAD POJMOV A VŠEOBECNÉ PRAVIDLÁ
V týchto VOP B majú nasledovné pojmy tento význam, bez ohľadu na to či sú uvedené veľkým alebo malým začiatočným písmenom:
Zmluva je pre účely týchto VOP B kúpna zmluva uzatvorená podľa podmienok týchto VOP B prostredníctvom Internetového obchodu medzi predávajúcim a kupujúcim pri predaji a dodaní tovarov predávajúceho kupujúcemu.
Predávajúcim je spoločnosť Trenčianske minerálne vody, a.s., so sídlom: 323, 913 22 Trenčianske Mitice; IČO 35867159, zapísaná v Obchodnom registri  Okresného súdu Trenčín, Oddiel: Sa, vložka č.: 10845/R; Bankové spojenie: Slovenská sporiteľňa a.s, IBAN: SK8409000000000633808325.
Kupujúci pre účely týchto VOP B je akákoľvek osoba, ktorá nie je spotrebiteľom a má právnu subjektivitu.
Internetový obchod je elektronický obchod predávajúceho dostupný na internetovej doméne eshop.miticka.sk, ktorého prevádzkovateľom je predávajúci.
Objednávka má význam uvedený v bode 3.4 týchto VOP B.
Tovar je potravinársky tovar predávajúceho z kategórie pivo, nealkoholické nápoje podľa aktuálnej ponuky predávajúceho zverejnenej na internetovom obchode.

Právne vzťahy predávajúceho a kupujúceho výslovne neupravené týmito VOP B sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení (ďalej len „Občiansky zákonník“) a pokiaľ je kupujúcim podnikateľ alebo iná právnická osoba, v tom prípade sa právny vzťah riadi príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení  (ďalej len „Obchodný zákonník“), ako aj súvisiacimi právnymi predpismi.

Kupujúci odoslaním objednávky v zmysle týchto VOP B potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito VOP B, a že s nimi súhlasí, a to v znení platnom a účinnom v momente odoslania objednávky.

B.III.  KÚPNA ZMLUVA
3.1 Kupujúci si môže objednať tovar ponúkaný predávajúcim prostredníctvom internetového obchodu.
3.2 Pre úspešné vytvorenie elektronickej objednávky sa nevyžaduje registrácia ani založenie zákazníckeho účtu kupujúceho.
3.3 Akékoľvek ponuky tovaru v internetovom obchode sú nezáväzné a predávajúci nie je povinný uzatvoriť Zmluvu v súvislosti s ponúkaným tovarom.
3.4 Kupujúci vykoná objednávku výberom tovaru, ktorý chce kúpiť (určeného čo do množstva a druhu), kliknutím na príslušné tlačidlo „Pridať do košíka“ a následným riadnym vyplnením elektronického objednávkového formulára na webovom rozhraní internetového obchodu, ktorý (elektronický formulár) elektronicky odošle predávajúcemu. V prípade nedostupnosti požadovaného tovaru na sklade nebude kupujúcemu umožnené vložiť tovar do košíka. Objednávku odošle kupujúci predávajúcemu zaškrtnutím príslušného políčka pre súhlas s týmto VOP B a kliknutím na príslušné tlačidlo „Objednať s povinnosťou platby“, čím vysloví súhlas s týmito VOP B. Kupujúci berie na vedomie, že minimálna cena tovaru na jednu objednávku môže byť najmenej 100,- EUR vrátane DPH.
Kupujúci v objednávke zvolí, či si objednáva tovar ako spotrebiteľ alebo osoba, ktorá nie je spotrebiteľom.
3.5 Pri vyplnení elektronického formulára je kupujúci povinný uviesť nasledovné údaje:
a)  Obchodné meno/názov,
b)  Sídlo/miesto podnikania v Slovenskej republike,
c)  doručovaciu adresu (ak je iná ako adresa sídla/miesta podnikania),
d)  Register a číslo zápisu IČO, DIČ a prípadne aj IČ DPH pokiaľ je platcom DPH,
e)  emailovú adresu.
3.6 Predávajúci nie je povinný preverovať správnosť údajov zadaných kupujúcim v elektronickom formulári.
3.7 Po odoslaní elektronickej objednávky kupujúcim predávajúci doručí kupujúcemu na e-mailovú adresu, ktorú kupujúci zadal pri objednávke, potvrdenie objednávky, ktoré zároveň predstavuje akceptovanie návrhu kupujúceho na uzatvorenie Zmluvy, zrealizované prostredníctvom elektronického objednávkového formulára na webovom rozhraní internetového obchodu.
3.8 Zmluva vzniká odoslaním objednávky kupujúcim a potvrdením objednávky predávajúcim. Zmluvou sa predávajúci zaväzuje, že kupujúcemu odovzdá tovar, ktorý je predmetom kúpy, a umožní mu nadobudnúť vlastnícke právo k nemu, a kupujúci sa zaväzuje, že tovar prevezme a zaplatí predávajúcemu cenu.
3.9 Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci nie je povinný uzatvoriť Zmluvu, a to z akéhokoľvek dôvodu, ktorý nie je povinný kupujúcemu uviesť. V takomto prípade predávajúci doručí bezodkladne kupujúcemu na e-mailovú adresu, ktorú kupujúci zadal pri objednávke, informáciu o tom, že neakceptuje objednávku kupujúceho. V prípade, ak kupujúci už uhradil cenu za ním objednaný tovar, bude mu táto vrátená bez odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia správy o neakceptovaní objednávky, a to rovnakým spôsobom, ako sa uskutočnila úhrada ceny.
3.10    Platnú a účinnú Zmluvu (vrátane dohodnutej ceny) možno meniť alebo rušiť len na základe dohody strán alebo na základe zákonných dôvodov.
3.11    Kupujúci má možnosť pred vlastným odoslaním objednávky túto skontrolovať a prípadne opraviť. V prípade, ak kupujúci dodatočne zistí nezrovnalosti medzi odoslanou objednávkou a potvrdením zaslaným predávajúcim, môže o tom upovedomiť predávajúceho prostredníctvom kontaktovania zákazníckeho servisu na emailovej adrese eshop@miticka.eu. Uzavretá Zmluva je predávajúcim archivovaná po dobu najmenej desiatich rokov od jej uzavretia, najdlhšie však na dobu podľa príslušných právnych predpisov, za účelom jej úspešného splnenia a nie je prístupná tretím nezúčastneným stranám. Informácie o jednotlivých technických krokoch vedúcich k uzatvoreniu Zmluvy sú zrejmé z týchto VOP B, kde je tento proces zrozumiteľne popísaný.
3.12    Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzavretím Zmluvy, hradí kupujúci sám.

B.IV.   DODANIE TOVARU
4.1 Predávajúci odovzdá kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, akosti a prevedení.
4.2 Tovar, ktorý je predmetom Zmluvy, bude dodaný v lehote podľa dostupnosti tovaru a prevádzkových možností predávajúceho, prostredníctvom kuriéra a spravidla do 2 pracovných dní, najneskôr ale do 30 dní odo dňa uzatvorenia Zmluvy. V prípade voľby osobného odberu bude tovar dodaný formou osobného vyzdvihnutia kupujúcim v sklade predávajúceho na adrese: Trenčianske minerálne vody, a.s., Závod plnenia minerálnej vody, 913 22 Trenčianske Mitice 323 v lehote, ktorú kupujúcemu predávajúci oznámi, najviac však v lehote 5 pracovných dní.
4.3 V prípade zásahu vyššej moci či výpadku informačného systému nenesie predávajúci zodpovednosť za oneskorené dodanie tovaru.
4.4 Predávajúci si splní svoju povinnosť dodať tovar kupujúcemu, v závislosti na voľbe dodania, tým, že ho dodá prostredníctvom kuriéra na zvolenú adresu dodania alebo ho odovzdá kupujúcemu v sklade predávajúceho na adrese uvedenej vyššie.
4.5 Kupujúci je povinný dôkladne skontrolovať tovar, ako aj jeho obal, pri jeho prevzatí a potvrdiť jeho prevzatie. V prípade, že kupujúci zistí, že tovar alebo obal tovaru je mechanicky poškodený, je povinný túto skutočnosť oznámiť prepravcovi, resp. osobe poverenej predávajúcim na doručenie tovaru a za jeho prítomnosti skontrolovať stav tovaru. V prípade zistenia poškodenia tovaru pri jeho prevzatí kupujúcim je ten povinný ihneď pri prevzatí tovaru vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru (škodový zápis), ktorého správnosť potvrdí osoba zodpovedná za výdaj tovaru, resp. Iná osoba poverená predávajúcim.
4.6 Ak nie je dohodnuté, ako má byť vec zabalená, predávajúci vec zabalí podľa zvyklostí; ak nie sú zvyklosti, potom spôsobom potrebným pre uchovanie veci a jej ochranu. Rovnakým spôsobom zaobstará predávajúci vec pre prepravu.
4.7 Pred prvým použitím je kupujúci povinný preštudovať si podmienky na obale tovaru a nimi sa riadiť.
4.8 Prevzatím tovaru kupujúcim v mieste dodania nastáva prechod vlastníckeho práva a nebezpečenstva škody na tovare na kupujúceho.

B.V.    CENA
5.1 Cena uvedená pri ponúkaných tovaroch na stránke eshop.miticka.sk je uvedená vrátene dane z pridanej hodnoty, ako aj vrátane iných daní a poplatkov a vrátane súvisiacich nákladov s výnimkou nákladov súvisiacich s dopravou a so spôsobom jej úhrady, nakoľko tieto sa nedajú určiť VOP B pred a závisia od voľby kupujúceho. Konečná cena bude závisieť od spôsobu dopravy a spôsobu platby, ktorú si zvolí kupujúci pri objednávke tovaru. Konečná cena bude kupujúcemu vyobrazená v sumarizácií jeho objednávky pred okamihom odoslania objednávky a zároveň bude uvedená v potvrdení o prijatí objednávky a v potvrdení o akceptácii objednávky.
5.2 Cena zohľadňuje skutočnosti platné v dobe objednania. Predávajúci je oprávnený zmeniť ceny v ponuke podľa svojho uváženia.
5.3 Daňový doklad (elektronický / fyzický pokladničný doklad, resp. faktúra, a v závislosti od hodnoty Objednávky a platných právnych predpisov) sa zašle kupujúcemu elektronicky na e-mail pri zaplatení, resp. pri prevzatí tovaru, s výnimkou osobného odberu, keď sa daňový doklady odovzdá fyzicky kupujúcemu. Daňový doklad zároveň slúži ako dodací list.
5.4 Mimoriadne požiadavky kupujúceho alebo mimoriadne objednávky kupujúceho nie sú v ponukových cenách predávajúceho obsiahnuté a musia byť uhradené zvlášť na základe skutočných nákladov.
5.5 Akciové ceny platia do vypredania zásob pri uvedení počtu kusov akciového tovaru alebo po dobu časovo určenú.
5.6 Predávajúci je oprávnený upraviť ním ponúkanú cenu, najmä, nie však výlučne, v prípade:
a)  zmeny dodacích poplatkov (cla, dovozných poplatkov alebo iných colných poplatkov),
b)  zmeny aktuálnej trhovej ceny v Slovenskej republike,
c)  zmeny dopravných nákladov,
d)  významnej zmeny iných faktorov s vplyvom na stanovenie cien (medzinárodných alebo nákupných cien, menových kurzov, nedostatku produktov, zmeny nákladov pri zadávaní verejných zákaziek v dôsledku zákonných požiadaviek a pod.).

B.VI.   PLATOBNÉ PODMIENKY
6.1 Predávajúci akceptuje nasledujúci spôsob platby:
•   platba v hotovosti pri prebraní tovaru kupujúcim – dobierka, alebo
•   platba kartou bezhotovostne prostredníctvom príslušnej platformy,
6.2 Predávajúci si vyhradzuje právo ponúknuť kupujúcemu len vybrané spôsoby platby podľa vlastného uváženia a spôsoby platby kedykoľvek zmeniť.
6.3 Fakturačné údaje kupujúceho nie je možné meniť spätne po odoslaní objednávky.

B.VII.  ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
Odstúpenie od zmluvy kupujúcim

7.1 Kupujúci je oprávnený odstúpiť zo zákonných dôvodov uvedených v Obchodnom zákonníku.

Odstúpenie od zmluvy predávajúcim
7.2 Predávajúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy z dôvodu, že došlo k takým závažným zmenám, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich zo zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito VOP B. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú cenu za tovar dohodnutý v zmluve v lehote do 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy, a to rovnakým spôsobom ako sa uskutočnila úhrada kúpnej ceny.

B.VIII. ZÁRUČNÉ PODMIENKY A REKLAMÁCIA
8.3 Záručné podmienky a reklamácia sa spravuje príslušnými zákonnými ustanoveniami, pokiaľ nie je v týchto VOP B uvedené inak.


B.IX.   ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
9.1 Zmluvné strany za zaväzujú robiť svoje vyhlásenia týkajúce sa výkonu svojich práv a plnenia svojich povinností na základe Zmluvy vždy písomne a poslať takéto vyhlásenia druhej zmluvnej strane e-mailom alebo doporučeným listom s doručenkou. Všetky e-maily zaslané zmluvnými stranami navzájom – u ktorých je potvrdené prevzatie – sa považujú za doručené v deň prijatia. Písomnosť sa považuje za doručenú v deň, keď ju zmluvná strana ako jej adresát pri osobnom doručovaní druhou zmluvnou stranou ako odosielateľom prevzala a túto skutočnosť vlastnoručným podpisom potvrdila na kópii doručovanej písomnosti alebo na osemnásty (18.) deň odo dňa, keď bola písomnosť podaná aspoň na doporučenú poštovú prepravu pri doručovaní prostredníctvom aspoň doporučenej listovej zásielky a to bez ohľadu na úspešnosť doručenia takejto písomnosti, ibaže neúspešnosť doručenia žiadnym spôsobom nespôsobil adresát. Bez ohľadu na vyššie uvedené sa písomnosť považuje za doručenú v deň, keď ju zmluvná strana, ktorá je jej adresátom, odmietla prevziať alebo odmietla potvrdiť prevzatie písomnosti napriek tomu, že písomnosť prevzala.
9.2 Kupujúci je povinný písomne oznámiť predávajúcemu akúkoľvek zmenu svojich údajov, najneskôr v deň, keď táto zmena nadobudne účinnosť. Kupujúci sa zaväzuje bezodkladne písomne informovať predávajúceho, ak nastali také okolnosti, ktoré môžu ohroziť realizáciu Zmluvy alebo uspokojenie pohľadávok predávajúceho. Kupujúci zodpovedá za všetky straty a škody vyplývajúce z nedodržania alebo omeškania pri splnení si tejto povinnosti.
9.3 Ak ktorékoľvek ustanovenie týchto VOP B je alebo sa kedykoľvek stane neplatným alebo nevykonateľným v akomkoľvek ohľade, platnosť a vykonateľnosť zostávajúcich ustanovení týchto VOP B tým nebude dotknutá ani narušená. Zmluvné strany sa týmto zaväzujú rokovať o nahradení akéhokoľvek neplatného alebo nevykonateľného ustanovenia novým ustanovením, pričom tieto nové ustanovenia sa budú čo najviac blížiť významu tých neplatných alebo nevykonateľných ustanovení, ktoré sa nimi nahrádzajú. Uvedeným nie je dotknuté právo predávajúceho na zmenu týchto VOP B postupom podľa bodu 10.10 týchto VOP B.
9.4 Predávajúci je oprávnený postúpiť alebo previesť práva a povinnosti z tejto Zmluvy v celosti alebo sčasti na tretiu osobu s tým, že je povinný túto skutočnosť písomne VOP Bred oznámiť kupujúcemu. Uzatvorením Zmluvy dáva kupujúci svoj súhlas s takýmto postúpením alebo prevodom.
9.5 Kupujúci nie je oprávnený postúpiť alebo previesť práva a povinnosti z tejto Zmluvy v celosti alebo sčasti na tretiu osobu bez predchádzajúceho písomného súhlasu predávajúceho.
9.6 Zmluvné strany sa dohodli, že všetky spory vyplývajúce zo Zmluvy alebo v súvislosti s ňou, ktoré medzi nimi vzniknú, budú prednostne riešené vzájomnou dohodou (mimosúdne urovnanie). V prípade, že medzi Zmluvnými stranami nedôjde k dohode, budú spory s konečnou platnosťou rozhodnuté vecne a miestne príslušným všeobecným súdom Slovenskej republiky.
9.7 Zmluvu je možné meniť a dopĺňať len na základe písomnej dohody oboch zmluvných strán.
9.8 Osobitné podmienky dohodnuté medzi zmluvnými stranami uvedené v Zmluve majú prednosť pred ustanoveniami týchto VOP B.
9.9 Predávajúci je oprávnený kedykoľvek jednostranne zmeniť/doplniť tieto VOP B. Nové aktualizované znenie VOP B nahrádza predchádzajúce znenie a nadobudne platnosť/účinky dňom ich zverejnenia na webovej stránke eshop.miticka.sk.



V Bratislave, dňa 5.11.2025